فیلم مالچ پاشی

 فیلم مالچ پاشی

فیلم مالچ پاشی

نایلون مالچ پاشی یکی از ابزارهای سودمند کشاورزی است. این محصول تأثیر زیادی بر رشد مناسب گیاهان و بهره‌مندی آن‌ها از مواد مغذی و رطوبت خاک دارد. ما در پارس پلاستیک آناهیتا تولیدکننده نایلون مالچ باکیفیت و در انواع مختلف هستیم که توانسته‌ایم اعتماد بسیاری از فعالان این حوزه را جلب کنیم. اما برای آن‌که مالچ پلاستیکی را بیشتر بشناسید و از اثرات آن بر کشت محصولات کشاورزی بهتر مطلع شوید، ادامه مطلب را به این محصول اختصاص داده‌ایم. با آگاهی از جزئیات این محصول می‌توانیم نایلون مالچ پاشی را به‌صورت هدفمند و متناسب با فصل یا نوع محصولاتمان انتخاب کنیم. بنابراین، با ما همراه باشید تا پاسخ مناسبی برای سؤالات زیر درباره نایلون مالچ پاشی بیابیم که ممکن است ذهن شما را هم مشغول کرده باشند.

  • نایلون مالچ پاشی چیست و چه کاربردی در زمینه کشاورزی دارد؟
  • مزایای به‌کارگیری نایلون مالچ توت‌فرنگی برای کشت و پرورش این محصول کدامند؟
  • تفاوت‌های نایلون مالچ رنگی با شفاف از نظر تأثیرشان بر محصولات کشاورزی کدامند؟
نایلون مالچ پاشی

نایلون مالچ پاشی چیست؟

فیلم استرچ صنعتی یا همان فیلم استرچ بسته‌بندی، صفحات پلاستیکی قابل کششی هستند که جهت بسته‌بندی محصول به کار می‌روند تا آن‌ها را در جایشان محکم کنند. استرچ فیلم صنعتی معمولاً در پالت‌های حمل و نقل برای محکم نگه داشتن محصولات و جعبه‌ها برای جابجایی کاربرد دارد. این محصولات به‌ویژه برای خریدهای اینترنتی بسیار کاربردی هستند؛ چرا عملیات آن‌ها غالباً منجر به ارسال و دریافت محصولات می‌شود. فیلم استرچ بسته‌بندی به بسته‌بندی مناسب محصولات و کاهش تلفات آن‌ها در مواقعی نظیر بارگیری، تخلیه و حمل و نقل کمک می‌کند. این محصولات روکش‌هایی سنگین و قوی هستند که محصولات را به هم می‌چسبانند و محکم می‌کنند. کارخانه فیلم استرچ پارس پلاستیک آناهیتا این محصولات را با ضخامت‌ها، عرض‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌کند.

نایلون مالچ توت‌فرنگی پارس پلاستیک آناهیتا چگونه باعث بهبود پرورش این محصول می‌شود؟

مالچ پلاستیکی از انواع مالچ‌های معدنی محسوب می‌شود. این نوع مالچ لایه‌ای پلی‌اتیلنی برای محافظت از گیاهان در برابر عناصر مختلف است. از دهه 1950 که نایلون مالچ پاشی در بین کشاورزان آمریکایی رواج پیدا کرد، از این ورق‌ها برای کمک به تولید سبزیجات و توت‌فرنگی استفاده کردند. نایلون مالچ توت‌فرنگی معمولاً ورقه‌ای از پلاستیک سیاه است و همانند مالچ آلی عمل می‌کند؛ یعنی خاک را عایق می‌کند، از فرسایش آن جلوگیری می‌کند و تبخیر رطوبت را کاهش می‌دهد. مالچ پلاستیکی سیاه را قبل از کاشت توت فرنگی در کل منطقه می‌کشند. پس از محکم شدن ورق پلاستیکی، سوراخ های کوچکی در آن ایجاد می‌کنند. این کار به گیاهان توت فرنگی امکان می دهد تا به به سمت نور این سوراخ‌ها رشد کنند.

فرق نایلون مالچ رنگی و شفاف از نظر تأثیرگذاری بر خاک چیست؟

نایلون مالچ رنگی و عمدتاً سیاه برای از بین بردن علف‌های هرز، گرم کردن خاک در فصل سرد و نیز حفظ رطوبت آن مناسب است. اما نوع شفاف بهترین کارایی را برای گرم کردن خاک و کمک کردن به رشد سریع‌تر گیاه به‌ویژه در اوایل فصل رشد دارد. لذا مالچ پلاستیکی شفاف برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز چندان مؤثر نیست. مجموعه‌های تولیدکننده نایلون مالچ با طراحی و عرضه این محصولات در واقع، به‌دنبال شبیه‌سازی اثر مالچ‌های هستند.

نایلون مالچ پاشی شرایط رشد گیاهان را با تأمین رطوبت، گرما و از بین بردن علف‌های هرز فراهم می‌کند. مالچ پلاستیکی پارس پلاستیک آناهیتا محصولی ایده‌آل برای پرورش گیاهانی نظیر توت فرنگی است. یکی از ایراداتی که بر کار شرکت‌های تولیدکننده نایلون مالچ وارد می‌شود، عدم تجزیه‌پذیر بودن این محصولات در طبیعت و مشکل دفع آن‌ها است. اما با توجه به تأثیر فراوان آن‌ها بر تولید برخی محصولات کشاورزی، باید راه‌کارهایی جهت ایجاد تغییرات مثبت در شیوه‌های به‌کارگیری این محصولات اندیشید. چنانچه به‌دنبال خرید این محصولات هستید، کارشناسان ما می‌توانند اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیارتان بگذارند.

نایلون مالچ پاشی

مزایا و معایب استفاده کردن از نایلون مالچ پاشی برای پرورش گیاهان چیست؟

  • بهبود ساختار خاک: استفاده کردن از مالچ پلاستیکی به جلوگیری از فشرده شدن خاک کمک می‌کند. این ماده رطوبت و گرما را به دام می‌اندازد و اتلاف مواد مغذی گیاهان را محدود می‌کند. مالچ پلاستیکی پارس پلاستیک آناهیتا در بین تمام محصولات مالچ‌پاشی موجود در بازار، بیشترین تأثیر را برچنین اتلافی دارد و در نتیجه، به‌خوبی با روش آبیاری قطره‌ای سازگار است. همچنین، مالچ پلاستیکی از راه رفتن افراد و حیوانات بر روی خاک و فشرده شدن آن نیز جلوگیری می‌کند.
  • عایق‌سازی خاک: بیشتر گیاهان به دما حساس هستند، مخصوصاً سبزیجات نمی‌توانند سرمای زمستان را تحمل کنند. بنابراین یکی از دلایلی که پرورش‌دهندگان این محصولات از نایلون مالچ رنگی یا شفاف استفاده می‌کنند، کمک کردن به خاک برای حفظ گرما با شروع ماه‌های سرد سال است. نایلون مالچ پاشی دمای خاک را به‌طور یکنواخت تنظیم می‌کند و عایقی برای گیاهان حساس به دما در برابر سرمای ماه‌های سرد است. این محصول برای محافظت از درختان و درختچه‌ها از آسیب‌های زمستانی نیز مؤثر است.
  • کنترل کردن علف‌های هرز: مالچ پلاستیکی رشد علف‌های هرز را به‌طور مؤثری متوقف می‌کند و این کار را در فضای وسیعی انجام می‌دهد. نایلون مالچ پاشی پارس پلاستیک آناهیتا از دریافت نور خورشید لازم برای فتوسنتز علف‌های هرز جلوگیری می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد.

 

نایلون مالچ پاشی
  • رشد سریع‌تر محصول: یکی از معیارهای تأثیرگذار بر قیمت نایلون مالچ، کمک آن به رشد سریع محصولات کشاورزی است. نایلون مالچ پاشی خاک را گرم می‌کند و می‌توانید محصولات فصل گرم را تا سه هفته زودتر از فصل رشدشان بکارید. این قابلیت یعنی فروش بیشتر نایلون مالچ پاشی و افزایش تقاضا که می‌تواند باعث تغییرات قیمتی آن شود.
  • کیفیت بهتر محصولات: به کار بردن مالچ پلاستیکی باعث تولید میوه‌ها و سبزیجات باکیفیت‌تری می‌شود. نایلون مالچ پاشی همانند مانعی از تماس میوه‌ها با خاک جلوگیری می‌کند. در نتیجه آن‌ها پوسیده یا لک‌زده نمی‌شوند.
  • کاهش خطر آسیب رسیدن به ریشه گیاه: نایلون مالچ توت‌فرنگی باعث کشت مداوم صرفاً در بین ردیف‌های پلاستیکی می‌شود. لذا بخش‌هایی از خاک دست‌نخورده باقی می‌مانند و ریشه‌های گیاهان می‌توانند به‌طور عمیق رشد کرده و در زمین پخش شوند.
  • با وجود مزایای فوق، معایب چندی نیز می‌توانیم برای نایلون مالچ پاشی قائل شویم؛ از جمله این‌که این محصولات، زیست‌تخریب نیستند، در صورت تعویض بعضاً امکان بازیافت ندارند و مهم‌تر از همه این‌که ممکن است باعث گرما یا رطوبت بیش از حد خاک شوند که در هر صورت برای رشد گیاهان مضرّ است. لذا باید این محصولات و به‌ویژه نایلون مالچ رنگی را با بررسی شرایط دمایی، رطوبت و نوع گیاه انتخاب کنید.  

درباره ما

زمینه فعالیت این شرکت در تولید انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی (منسوجات نبافته اسپان باند) می باشد که آماده تامین نیازهای صنایع مختلف است. این شرکت باتوان تولید سالانه 21.000 تن انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی پاسخگوی نیاز مشتریان است.....

کارخانه

کارخانه یک: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد فاز 2 سرو 26 پلاک 7
کارخانه دو: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد دکتر حسابی 3 پلاک 35

دفتر مرکزی

بازار تهران خیابان 15 خرداد نرسیده به پله های نوروزخان نبش پاساژ بوذر جمهری پلاک 1

تلفن:

55802605  -021
55583029  -021
55583078  -021

whatsapp  09129370970

 + اطلاعات بیشتر    

bbb