نایلون عریض کشاورزی 5 لایه

نایلون کشاورزی

نایلون عریض کشاورزی

یکی از اجزای مهم سازه‌های گلخانه‌ای، نایلون کشاورزی است. نایلون گلخانه‌ای مناسب را باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی انتخاب کنید. یعنی برای این کار، لازم است مجموع شرایط گلخانه را با مشخصات فنی نایلون عریض تطبیق دهید. در این مطلب، قصد داریم چگونگی انتخاب و خرید مناسب‌ترین نایلون گلخانه‌ای را به‌اختصار توضیح دهیم. انواع نایلون کشاورزی و قابلیت‌های افزوده آن را بشناسیم و مهم‌ترین مشخصات فنی و قیمتی‌اش را نیز بررسی کنیم؛ مواردی نظیر وزن نایلون کشاورزی و قیمت نایلون رول کشاورزی. بنابراین، چنانچه قصد خرید یا تعویض نایلون ساختمانی یا گلخانه‌تان را دارید، توصیه می‌کنیم نکات کاربردی این مطلب را از دست ندهید.

نایلون عریض کشاورزی

برای خرید نایلون گلخانه‌ای مناسب چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

نایلون عریض مناسب به معنی نایلون کشاورزی دارای بیشترین سازگاری با شرایط محیطی، محصولات، اقلیم و وسعت گلخانه است. پلاستیک ماده‌ای نسبتاً ارزان و سبک است که کاربری آسانی دارد. اما نایلون گلخانه‌ای دارای تنوع بسیار زیادی است. در نتیجه، انتخاب کردن نایلون عریض مناسب برای مدیریت هزینه‌های گلخانه و حصول اطمینان از رشد و سلامت محصولات کشاورزی، بسیار مهم است.  در ادامه به مهم‌ترین عوامل تعیین کننده برای انتخاب نوع نایلون رول کشاورزی اشاره می‌کنیم.

  • مشخصات فنی نایلون گلخانه‌ای: اولین چیزی که در هنگام خرید نایلون کشاورزی باید در نظر بگیرید، شرایط نایلون رول کشاورزی است. این شرایط را باید متناسب با انتظاراتی که از این محصولات دارید، تعیین کنید. مهم‌ترین مشخصات فنی نایلون کشاورزی عبارتند از: ضخامت، میزان عبور و پراکنش نور در نایلون، دوام در برابر شرایط مختلف جوی اعم از باد، باران و تگرک، عمر مفید، جنس نایلون رول کشاورزی، ضدچکه بودن یا کنترل کردن میعانات و اتلاف حرارتی.
  • اندازه گلخانه و قیمت نایلون کشاورزی: وسعت سازه گلخانه برای انتخاب نوع نایلون کشاورزی تعیین‌کننده است. گاهی منطقی‌ترین کار برای گلخانه‌های بزرگ، انتخاب نایلون گلخانه‌ای باکیفیت است. با این‌که معمولاً باکیفیت‌ترین نایلون رول کشاورزی گران‌ترین آن‌ها است، اما چنین انتخابی در درازمدت، به‌صرفه است؛ چرا که فرسودگی زودهنگام این پوشش راهبردی ممکن است توجیه اقتصادی پروژه‌های گلخانه‌ای بزرگ را از بین ببرد.
نایلون عریض گلخانه ای

مشخصات فنی نایلون گلخانه‌ای کدامند؟

تنوع زیاد نایلون رول کشاورزی در بازار به مشخصات فنی متفاوت محصولات عرضه شده برمی‌گردد. در جدول زیر، می‌توانید مهم‌ترین مشخصات نایلون کشاورزی را بخوانید.

جنس محصول

ضخامت (میل)

ماندگاری (سال)

کاربرد

انتقال نور

رنگ غالب

نایلون گلخانه‌ای معمولی

مختلف

1 تا 2

مناسب برای گذر از زمستان

بسیار کم

شفاف و سفید

نایلون گلخانه‌ای معمولی

3

2 تا 3

مناسب برای گذر از زمستان

بسیار کم

شفاف و سفید

نایلون گلخانه‌ای پلی اتیلن

4

4 تا 6

محافظت از گیاهان با انتقال نور، درصد نور پراکنده و قدرت شکست تنظیم شده

تنظیم شده

مختلف

نایلون گلخانه‌ای پلی اتیلن

6

4 تا 7

مطمئن‌ترین، رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نایلون کشاورزی در چهار گونه مختلف

متنوع

مختلف

نایلون گلخانه‌ای پلی اتیلن (پلی ویو) بافته

8، 9 و 12

4 تا 8

دوام بسیار بالا، برای قسمت‌های انتهایی سازه (رول‌آپ) مناسب است

متنوع

مختلف

نایلون گلخانه‌ای پلی کربنات

8

10 تا 15

ساخته شده از اکریلیک سخت، مقاومت عالی در برابر بادهای شدید و دارای مزایای دمایی واقعی

متنوع

مختلف

نایلون کشاورزی چه قابلیت‌های افزوده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

قیمت نایلون کشاورزی را علاوه بر مشخصات فنی فوق، قابلیت‌های افزوده‌ای تعیین می‌کنند که متناسب با شرایط گلخانه تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های افزوده این محصولات می‌پردازیم.

• ضد چکه بودن: این ویژگی همان خاصیت «کنترل میعانات» نایلون گلخانه‌ای است. نایلون عریض دارای این خاصیت، کشش سطحی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا قطرات تشکیل شده در داخل گلخانه به جای شکل‌گیری در بالای پلاستیک، به سمت پایین بروند.

• کاهش تلفات حرارتی در شب: این ویژگی نایلون کشاورزی برای کمک کردن به حفظ گرما در هنگام شب و کاهش دما است. برخی از انواع این پلاستیک‌ها حاوی رنگ مادون قرمز برای کاهش تلفات گرمایی هستند.

• کنترل کردن ازدیاد گرمای روز: در مناطق گرم و آفتابی، در طول روز دمای داخل گلخانه می‌تواند شدیداً بالا برود. این خاصیت نایلون گلخانه‌ای با کنترل کردن ازدیاد گرما در روز، حاوی رنگدانه‌هایی است که مقداری از گرما را مسدود می‌کند.

• محافظت کردن در برابر اشعه ماورای بنفش: نایلون کشاورزی دارای محافظ UV برای جلوگیری از اشعه ماورای بنفش طراحی شده است که به نوبه خود، ممکن است مانع هجوم آفات خاصی مثل شته‌ها و مگس‌های سفید شود. نایلون رول کشاورزی مسدودکننده UV نور مفید را فیلتر نمی‌کند و فقط مانع اشعه UV است.

نایلون گلخانه ای
نایلون کشاورزی

وزن نایلون کشاورزی و قیمت آن در بازار چگونه است؟

طبق آن‌چه مرور کردیم، قیمت نایلون کشاورزی تابعی است از مشخصات فنی، قابلیت‌های افزوده و وزن نایلون عریض که معمولاً برحسب کیلوگرم تعیین می‌شود. وزن متوسط یک رول نایلون کشاورزی۳۰ کیلوگرم است. با در نظر گرفتن این شرایط، مثلاً در حال حاضر، قیمت هر کیلوگرم نایلون کشاورزی پلی اتیلنی 6 میل دارای محافظ UV 5 درصدی، حدود 820 هزار تومان است. در نتیجه، با لحاظ کردن شرایط محصولات مختلف عرضه شده در بازار، می‌توانید دست به انتخابی ایده‌آل بزنید.

تنوع بسیار زیاد نایلون عریض از نظر استحکام و مختصات فنی و محافظتی، باعث شده است که امروزه کشاورزی گلخانه‌ای کمتر تحت تأثیر شرایط غیرمنتظره آب و هوایی قرار گیرد. برای دستیابی به بیشترین بازدهی کشت گلخانه‌ای، لازم است اجزای سازه و از جمله، نایلون کشاورزی را با دقت انتخاب کنید. این مواد را باید متناسب با نوع گیاهان، وضعیت وزش باد، میزان رطوبت هوا، اختلاف دمایی شب و روز و طول عمر مورد انتظار انتخاب کنید. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که بهترین انتخاب حتماً خرید گران‌ترین نایلون رول کشاورزی بازار است.  

نایلون گلخانه ای

درباره ما

زمینه فعالیت این شرکت در تولید انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی (منسوجات نبافته اسپان باند) می باشد که آماده تامین نیازهای صنایع مختلف است. این شرکت باتوان تولید سالانه 21.000 تن انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی پاسخگوی نیاز مشتریان است.....

کارخانه

کارخانه یک: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد فاز 2 سرو 26 پلاک 7
کارخانه دو: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد دکتر حسابی 3 پلاک 35

دفتر مرکزی

بازار تهران خیابان 15 خرداد نرسیده به پله های نوروزخان نبش پاساژ بوذر جمهری پلاک 1

تلفن:

55802605  -021
55583029  -021
55583078  -021

whatsapp  09129370970

 + اطلاعات بیشتر    

bbb