منسوجات نبافته (اسپان باند)

Image

اسپان باند

پارچه اسپان باند از محصولاتی است که آن را به‌صورت نبافته تولید می‌کنند. کاربردهای این محصول به اندازه‌ای فراگیر هستند که تقریباً در هر صنعتی می‌توانیم سراغی از آن بگیریم. اما این فراگیری را به کدام قابلیت‌های محصولات مذکور می‌توانیم نسبت دهیم؟ پارچه هیدروفیلیک و هیدروفوبیک به چه معنی است و چه کاربردی در زمینه تولید محصولات مختلف دارد؟ چه مزایایی باعث می‌شوند تا خرید پارچه اسپان باند را از پارس پلاستیک آناهیتا توصیه کنیم؟ در ادامه مطلب، نگاه دقیق‌تری به این محصولات و کاربردهایشان خواهیم داشت، از خدمات و محصولات پارس پلاستیک آناهیتا خواهیم گفت و به نمونه‌هایی از کاربردهای مذکور اشاره می‌کنیم. بنابراین، در این مطلب خواهیم فهمید که:

  • پارچه اسپان باند چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • پارچه هیدروفوبیک و هیدروفیلیک چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟
  • منظور از پارچه نبافته چه نوع پارچه‌ای است؟
  • مزایای خرید پارچه اسپان باند از پارس پلاستیک آناهیتا کدامند؟

شرکت‌های تولید کننده اسپان باند از جمله پارس پلاستیک آناهیتا با تنوع‌بخشی به محصولات تولید شده از پارچه اسپان باند، سعی می‌کنند تا هر چه بیشتر با نیازمندی‌های مشتریان همراه شوند. البته خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه این پارچه باعث می‌شوند تا دست تولیدکنندگان برای افزودن قابلیت‌های جدید به این محصولات باز باشد. پارچه اسپان باند بر پایه پروپیلن از نوع پارچه هیدروفوبیک است اما با ایجاد کردن تغییراتی در ساختارش، می‌توانیم آن را به پارچه هیدروفیلیک تبدیل کنیم. تولید و عرضه تمامی محصولات پارس پلاستیک آناهیتا مطابق آخرین استانداردهای کیفی صورت می‌گیرد. لذا به بخش محصولات سایت ما حتماً سر بزنید.

به چه نوع پارچه‌ای نبافته می‌گویند؟

پارچه نبافته نوعی پارچه است که آن را با تاب دادن الیاف پروپیلن و فشردن آن‌ها در کنار هم تولید می‌کنند. در این فرآیند تولید، معمولاً از اتصال دادن الیاف اکسترود شده پلی‌استر برای ایجاد شبکه یکنواختی از مواد کمک می‌گیرند. نوع محصول نهایی مشخص می‌کند که پارچه آماده شده به‌صورت ورق یا شبکه تولید شود. مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه نبافته به شرح زیر هستند.

  • پارچه دارای ساختاری سه‌لایه است.
  • انشعاب بسیار زیاد الیاف، لایه‌ای ضدآب را در سطح زیرین پارچه می‌سازد.
  • این پارچه در برابر دمای پایین مقاومت خوبی دارد.
  • با توجه به ساختارش، در برابر آلودگی‌های شیمیایی، میکروبی و خوردگی مقاوم است.
  • برای کاربردهای زیادی در صنعت مناسب است؛ چرا که فرآیند تولید این پارچه توزیع الیاف بسیار یکنواختی به آن می‌دهد و بسیار مقاومش می‌کند.
نایلون حبابدار

پارچه اسپان باند چیست و کاربردهایش کدامند؟

پارچه نبافته پروپیلنی یا همان اسپان باند ماده‌ای از دسته رزین‌های ترموپلاستیک است. این پارچه مقاومت مطلوبی در برابر لکه و سایش دارد و در مواجهه با مواد شیمیایی اسیدی، بی‌اثر است. پارچه اسپان باند پارس پلاستیک آناهیتا کارایی زیاد و انقباض کمی دارد. محصولات تولید شده از این ماده از جمله ساک دستی اسپان باند مقاومت حرارتی و استحکام کششی مطلوب و پایداری ابعادی مناسبی دارند. این ویژگی‌های پروپیلن باعث می‌شوند که شرکت‌های تولیدکننده اسپان باند این محصول را عمدتاً برای مصارفی در خودروسازی، فیلتراسیون، انواع پوشش‌های محافظ و لمینیت عرضه کنند. اما کاربردهای اصلی این محصول را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

نایلون حبابدار
  • پزشکی و بهداشت: از پارچه اسپان باند در فرآیند تولید ماسک‌های جراحی، پانسمان، روپوش‌های جراحی، ملحفه‌های بیمارستانی و سایر تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند. پوشک، کلاه طبی، نوار بهداشتی، روکش کفش، لباس جراحی، روپوش ایزوله، کت عمل، کیسه ضد عفونی‌کننده و پارچه بهداشتی یکبارمصرف از سایر کاربردهای این محصول در حوزه بهداشت و سلامت هستند.
  • پوشاک و لوازم جانبی: روپوش، روبالشی، لباس، انواع پارچه آستری چرم مصنوعی و ساک دستی اسپان باند.
  • کشاورزی: پوشش‌های زراعی، پارچه‌های کنترل‌کننده علف‌های هرز و زمستان‌گذرانی نهالستان‌ها، کیسه‌های ریشه، پارچه‌های محافظ محصول و پارچه‌های نبافته بذر.
  • ساخت و ساز، بسته‌بندی و مبلمان: زیرسازی کاشی، لوله‌کشی، بسته‌بندی مواد غذایی، روکش و زیرسازی‌های مبلمان و تشک.

پارچه اسپان باند تولیدی پارس پلاستیک آناهیتا چه ویژگی‌های متمایزی دارد؟

اولین ویژگی پارچه اسپان باند ما تطبیق‌پذیری مناسب و نوآورانه آن با شرایط صنایع مختلف است. به این معنی که با با ترکیب کردن ویژگی‌های خاص این پارچه می‌توانیم راه‌کارهای خلاقانه‌ای را برای کاربردهای مختلف ابداع کنیم. این ویژگی‌ها اغلب برای تولید کردن پارچه‌های مناسب مشاغل خاص ترکیب می‌شوند و در نتیجه، تعادل خوبی بین طول عمر محصول و هزینه ایجاد می‌شود. این قابلیت‌ها را می‌توانیم با انتخاب کردن مواد خام یا روش‌های خاص تولید یا با عملیات تکمیلی برای منسوجات نبافته مثل چاپ، برجسته‌سازی، قالب‌گیری و لمینیت به وجود آوریم. لذا شرکت‌های تولیدکننده اسپان باند از جمله پارس پلاستیک آناهیتا همواره می‌توانند راه‌کارهای خلاقانه‌ای را بسته به نیاز صنایع مختلف در نظر بگیرند. از ویژگی‌های متمایز پارچه اسپان باند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • وزن سبک: رزین پروپیلن وزن بسیار کمی دارد؛ لذا باعث می‌شود تا پارچه اسپان باند نیز سبک باشد و قالب‌پذیری خوبی داشته باشد این قابلیت برای تولید کردن محصولاتی نظیر ساک دستی اسپان باند یک مزیت به حساب می‌آید.
  • نرمی: الیاف ریز سازنده پارچه اسپان باند باعث می‌شوند که این پارچه نرم و راحت باشد.
  • ضدآب و قابل تهویه بودن: الیاف پلی پروپیلن آب‌گریزند؛ در نتیجه محصول نهایی، پارچه هیدروفوبیک و در عین حال، متخلخل است و قابلیت تهویه مناسبی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا خشک نگه داشتن پارچه اسپان باند پارس پلاستیک آناهیتا و شستشوی آن آسان است.
  • غیرسمی و غیرحساسیت‌زا: این محصول سازگار با مواد اولیه غذایی (FDA) تولید شده است و مواد شیمیایی ندارد. ضمن این‌که پایدار، غیرسمی و بدون بو است و پوست را تحریک نمی‌کند.
  • خاصیت ضدباکتریایی و ضدشیمیایی: پروپیلن ماده شیمیایی غیرفعال است و باعث می‌شود تا پارچه اسپان باند ضدباکتری و ضدخوردگی قلیایی باشد.
  • دوستدار محیط زیست: پارچه اسپان باند پارس پلاستیک آناهیتا نسبت به محصولات پلی‌اتیلنی سازگاری بیشتری با الزامات زیست‌محیطی دارد و زودتر از آن در طبیعت تجزیه می‌شود.
  • به‌صرفه بودن: قیمت پارچه اسپان باند نسبت به قابلیت‌های فراوانش منطقی است. البته بخشی از آن به فرآیند تولید این محصول بر می‌گردد که از پارچه نبافته است.
  • سایر خواص مهم: مقاوم در برابر سایش، قابلیت تبدیل شدن به پارچه هیدروفیلیک (با افزودن مواد جاذب به ترکیبات آن)، آنتی استاتیک بودن، امکان رنگرزی سریع، مقاوم در برابر چین و چروک، قابل شستشو و خشکشویی، فاقد پرز، مقاوم در برابر شعله، قابل چاپ، قابل دوخت و قابل استریل شدن.
نایلون حبابدار

درباره ما

زمینه فعالیت این شرکت در تولید انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی (منسوجات نبافته اسپان باند) می باشد که آماده تامین نیازهای صنایع مختلف است. این شرکت باتوان تولید سالانه 21.000 تن انواع فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی پاسخگوی نیاز مشتریان است.....

کارخانه

کارخانه یک: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد فاز 2 سرو 26 پلاک 7
کارخانه دو: جاده ساوه شهرک صنعتی نصیراباد دکتر حسابی 3 پلاک 35

دفتر مرکزی

بازار تهران خیابان 15 خرداد نرسیده به پله های نوروزخان نبش پاساژ بوذر جمهری پلاک 1

تلفن:

55802605  -021
55583029  -021
55583078  -021

whatsapp  09129370970

 + اطلاعات بیشتر    

bbb